Watermark

De keukens van Brig - Interview met Qsine

“Elke klant is uniek. Onze adviseurs moeten dus vooral goed kunnen luisteren”

Nu het bouwproces van Brig steeds verder opschiet, kijken we met plezier al eens vooruit naar de afwerking van de appartementen. Want wanneer de eerste bewoners hun intrek nemen op deze Boomse toplocatie, willen we hen natuurlijk ook appartementen aanbieden waarin ze zich meteen thuis voelen. Dat kunnen we niet verwezenlijken zonder onze partners, daarom zetten we deze maand graag onze keukenspecialist, Qsine, in de kijker. Zaakvoerder Sabrina Vander Zanden ging met ons in gesprek.

 

“Dag Sabrina, we vallen meteen met de deur in huis. Wie bent u en hoe is Qsine betrokken bij Brig?”

Sabrina Vander Zanden: “Ik ben, samen met mijn echtgenoot, eigenaar en zaakvoerder van Qsine Keukens voor de regio Antwerpen. Als intereurarchitect zijn keukens een absolute passie voor mij. De keukenwereld blijft altijd evolueren, dus je zit nooit zonder uitdaging. En onze zaak brengt ons dus ook bij Brig: wij zijn verantwoordelijk voor de keukens in het project.”

 

“Hoe is die samenwerking tot stand gekomen?”

Sabrina: “We werken eigenlijk al sinds de opstart van Qsine nauw samen met DCA Woonprojecten. We kunnen het onderling goed vinden en zowel qua ideeën als streefdoelen zitten we helemaal op dezelfde lijn: voor beide bedrijven draait eigenlijk alles om een tevreden eindklant. Toen de aanvraag voor Brig binnenkwam, was de beslissing dan ook snel gemaakt. Zeker omdat we het zelf ook een bijzonder project vinden. Niet alleen vanwege de historiek en de bijzondere locatie, maar het trof me ook dat het ontwerp gebaseerd is op een klavertje vier. Het moet dan wel geluk brengen, zeker?”

 

“En wat hebben jullie voor de toekomstige Brig-bewoners in petto?”

Sabrina: “In de eerste plaats: kwaliteit. Die staat altijd voorop. We hebben geopteerd voor een degelijke basis: een ruime keuken, met voldoende opbergruimte en werkoppervlak, stevige deurtjes en scharnieren en lades met demping. We stellen een volledig ‘start’pakket voor. Binnen dat pakket kunnen de kopers de keuken nog volledig naar hun noden en voorkeuren aanpassen. Het appartement moet immers écht hun thuis worden. Dus van kastkleuren, tot het werkblad, de handgrepen en zelfs de volledige opstelling … alles is bespreekbaar.”

 

“Hoe proberen jullie de klanten te adviseren? En waar houden jullie rekening mee in jullie tips?”

Sabrina: “Elke klant is natuurlijk uniek. Een single die regelmatig op zakentrip is, heeft waarschijnlijk een andere keuken nodig dan een gezin met kinderen. Voor onze adviseurs is het dus heel belangrijk dat ze goed luisteren naar de klant, ook tijdens een informeler gesprek. Vaak komt daar net info uit die we nodig hebben om het juiste advies te geven. We proberen een keuken samen te stellen die zowel qua materialen, apparaten en indeling van de ruimte beantwoordt aan de verwachtingen van de klant. En een keuken die onderhoudsvriendelijk is, uiteraard.”

 

“Misschien lezen er wel klanten mee die nog tips kunnen gebruiken. Wat zijn de keukentrends die het op dit moment heel goed doen? En waar mogen we naar uitkijken voor de toekomst?”

Sabrina: “De tijd dat de keuken weggestopt zat in een aparte ruimte, is al lang voorbij. Een leefkeuken is de nieuwe standaard geworden. En qua kleuren, tja … witte keukens blijven de absolute favoriet, hoewel tegenwoordig ook zwarte kasten sterk in opmars zijn. Maar je weet wat men zegt: des goûts et des couleurs … dus daar durf ik niet al te veel uitspraken over doen.

Maar de branche blijft eigenlijk constant vernieuwen. Fabrikanten doen er alles aan om het leven van de gebruikers zo aangenaam mogelijk te maken.

 

“Wat moeten we ons daarbij voorstellen?”

Sabrina: “Ik denk bijvoorbeeld aan kookplaten met geïntegreerde dampkap, ovens waarmee je ook kan stomen en keukenkranen die je niet alleen van stromend water voorzien, maar ineens ook kokend en bruiswater leveren. Dat laatste zal je bijvoorbeeld heel wat ongemakken besparen als je pakken bruiswater van je auto naar je appartement moet dragen. Op het vlak van materialen zit de nanotechnologie echt in de lift. Die zorgt voor matte keukendeurtjes die goed tegen een stootje kunnen. Dankzij de technologie zijn ze immers zelfherstellend bij kleine krasjes.”

 

“Klinkt interessant! Hebt u om af te sluiten nog dé gouden tip voor wie een keuken wil uitkiezen?”

Sabrina: “Dé gouden tip, die kan ik niet zomaar geven. Iedere klant is immers anders. Maar … ik heb hier wel gouden keukenadviseurs rondlopen! (lacht) Goed advies is heel belangrijk, zodat je echt overtuigd kan zijn van je keuze en achteraf tevreden kan zijn met je keuken. Laat je dus zeker bijstaan door een professional.”